Yeni başlayanlar için meditasyon: 15 Pratik İpucu

Yeni başlayanlar için meditasyon

Burada anlatılan ipuçları uygulandığı takdirde, küçük adımlarla meditasyon yapmaya başlayabilir ve tekrar yaptıkça daha iyi olabilirsiniz.

Bu ipuçları meditasyon uzman olmaya yardımcı olmayı amaçlamıyor, meditasyona başlamanıza ve devam etmenize yardımcı olmayı amaçlamakta. Burada yer alan önerilerin hepsini bir kerede uygulamak zorunda değilsiniz – birkaçını deneyebilirsiniz.

Sayfamızı “Sık Kullanılanlar”a ekleyip zaman zaman geri dönerek ne aşamada olduğunuzu takip etmenizin sizin açınızdan olumlu olacağını umuyoruz.

yeni başlayanlar için meditasyon

Meditasyon Nasıl Yapılır?

  • Küçük başlayın: İki dakika boyunca oturun.
    Bu iki dakika boyunca meditasyon yapmak gülünç derecede kolay gibi görünüyor, değil mi? Egzersize haftada bir günde sadece iki dakika ile başlayın. Eğer işler yolunda giderse bu süreyi bir iki dakika daha arttırın ve bunu bir hafta boyunca uygulayın. Her şey yolunda giderse, bir seferde biraz artarak devam edin. Her şey yolunda giderse 2. ayda günde 10 dakika meditasyon yaparsınız, ki bu inanılmaz! Ama önce küçük başlayın.
  • Her sabah ilk iş olarak meditasyon yapın. “Her gün meditasyon yapacağım” demesi kolay, ancak siz bunu yapmaktan çekinmeyin. Bunun yerine, sabah uyandığınız göreceğiniz bir yerde “meditasyon” yazan bir not asın.
    Nasıl’a takılıp kalmayın. Yapın. Çoğu kişi nerede, nasıl oturacağından, hangi yastığı kullanacağından endişeleniyor. Hepsi güzel ama bunlar başlamak kadar önemli değil. Sadece bir sandalyeye oturarak veya kanepenizde başlayabilirsiniz. Ya da yatağınızda. Her şeyden önce iki dakika boyunca sadece oturun. Sadece sessiz ve rahat bir yerde oturun.
  • Nasıl hissettiğinize odaklanın. Vücudunuz nasıl hissediyor? Zihninizin kalitesi nedir? Meşgul? Yorgun? Endişeli?
    Nefeslerinizi sayın. Dikkatinizi nefesinize odaklayın ve burun yolundan akciğerlerinize kadar nefesinizi izleyin. İlk nefes alışınızda “bir”, sonrasında “iki” gibi saymaya çalışın. Bunu 10’uncuya kadar tekrarlayın, sonra yeniden başlatın.
  • Sevgi dolu bir tutum içinde olun. Meditasyon sırasında ortaya çıkan düşünce ve duygulara olumlu bir tutumla bakın. Sizi tam anlamıyla tanımlamasa da, duygularınız sizin bir parçanızdır. Sevgi dolu davranın, sert değil.
    Yanlış yapacağınız yönünde endişelenmeyin . Yanlış yaptığınız için endişelenmelisinız. Hepimiz yanlış yaparız. Sadece yaptığınızdan mutlu olun.

meditasyon denge demektir

  • Zihni temizleme konusunda endişelenmeyin. Birçok kişi, meditasyonun zihninizi temizleme ya da tüm düşünceleri durdurma ile ilgili olduğunu düşünüyor. İşin gerçeği ise, bu böyle değil. Düşünceleriniz varsa, bu normaldir. Beyinlerimiz fabrikalar olarak düşünülür ve onları kapatamayız. Bunun yerine, dikkatinizi meditasyona odaklamaya çalışın ve zihninizi dolaşırken biraz daha pratik yapın.
  • Kendinizi tanımak için meditasyon yaptığınızı unutmayın. Meditasyon, yalnızca odaklanmakla ilgili değil, zihninizin nasıl çalıştığını öğrenmekle de ilgilidir. Zihninizde gezinirken, kendinizi anlamaya başlayacaksınız.
  • Kendinizle arkadaş olun. Kendinizi tanıdıkça, eleştirellikten ziyade samimi ve sevecen bir üslup edineceksiniz. Meditasyon süresince, bir arkadaşınızı tanıyorsunuz, yani kendinizi.
  • Bir vücut taraması yapın. Nefesinizi izleme konusunda iyi bir hale geldiğinizde, dikkatinizi vücudunuzun bir parçasına odaklayın. Ayak tabanlarından başlayabilirsiniz; bunlar nasıl hissediyor? Odaklandığınız bölgeyi, ayak parmaklarınızdan ayaklarınızın üst bölgesine, ayak bileklerinize, başınızın tepesine kadar yavaşça hareket ettirin.

yoga yapmak

  • Işığı, sesleri ve enerjiyi fark edin. Dikkatinizi odaklamak için başka bir yer, odak ışıktır. Gözlerinizi bir noktaya sabitleyin ve içinde bulunduğunuz odada yer alan ışığa dikkatinizi verin. Başka bir gün, duyduğunuz seslere odaklanın. Son olarak ise, odanızda bulunan enerjiyi (ışık ve sesler dahil) incelemeye çalışın.
  • Arkadaşlarınızla birlikte meditasyon yapmayı deneyin. Yalnız meditasyon yapmaktan hoşlanıyorsanız, eşinizle, çocuğunuzla ya da bir arkadaşınızla yapmayı da deneyebilirsiniz.
  • Bir topluluk bulun. Meditasyon yapan ve katılabileceğiniz bir topluluk bulun. Ya da bir sosyal medyada yer alan gruplarla iletişime geçebilirsiniz.
  • Meditasyon bittiğinde gülümseyin. Meditasyona ayırdığınız iki dakikanızı bitirdiğinizde gülümseyin. Kendinizle vakit geçirdiğinizden, kendinize ilgi gösterdiğinizden dolayı mutlu olmalısınız.

Meditasyon her zaman kolay veya huzurlu bir etkinlik olmayabilir. Fakat gerçekten şaşırtıcı ve önemli yararları vardır. Meditasyon yapmaya bugün başlayabilir ve bu alışkanlığı hayatınızın geri kalanında da devam ettirebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir